Jangan bersedih, tiap laki-laki tertarik pada perempuan

Published Januari 12, 2012 by ecchafebriany

Wahai muslimah yang budiman, judul diatas bukan sembarangan judul semata, tetapi merupakan fakta. Apabila muslimah merasa minder,sedih,takut tidak ada satu laki-laki pun yang akan mencintai,buang pikiran itu jauh-jauh sekarang juga.

Jangan bersedih, karena tiap laki-laki tertarik pada perempuan. Tidak ada lelaki tidak berminat atau tertarik untuk mengenali mana-mana perempuan .lelaki dijadikan sebagai makhluk yang akan memulakan sesuatu. Berbanding dengan perempuan yag dijadikan dengan perasaan malu yang lebih menebal dari lelaki. Terdapat berbagai cara lelaki untuk mengenal perempuan. Melalui cara itu, lelaki akan lebih mengenali perempuan dan memahami kehendak perempuan.

Melalui pemerhatian yang dilakukannya,lelaki mengenal perempuan sebagai seorang yang;

1. Mudah tersinggung jika hatinya terusik terutama yang membangkitkan perasaan

2. Mudah jemu dan perlukan suasana yang berlainan untuk menghilangkan rasa jemu dan bosan.

3. Amat memerlukan cinta,karena memandang lelaki sebagai orang yang dicintainya dan coba menyesuaikandirinya dengan lelaki yang dicintainya.

4. Suka dipuji walaupun dia tahu lelaki itu berdustaasalkan pujian itu tidak menyakiti dirinamalah mendatangkan kegembiaraan bagi dirinya.

5. Tidak percaya kepada lelaki walaupun kekasih atau suaminya begitu menyayanginya.

6. Barhati sentimental karena naluri dan perasaan perempuan yang penuh dengan kelembutan,sensitive,perasa, dan lebih suka terpengaruh oleh suara hatinya disbanding akalnya.

7. Cemburu. Ini karena perempuan cenderung mempertahankan harga diri.

 

Hehehe… kamu masuk yang mana wahai para wanita???

 

Sumber : La Tahzan for muslimah

Tinggalkan komentar